neděle 9. prosince 2012

Dva recepty ze šmakouna

Jak jsem ráno u receptu na "Sněhovou krupičku" psala tak přidávám dnešní druhý příspěvek :-).

Šmakoun je další z potravin, které najdete na pultech našich obchodů a kolem kterých se chodí často bez povšimnutí. Pokud se ale zajímáte a dodržujete zdravou stravu měli byste si najít čas šmakouna ochutnat a zařazovat do svého jídelníčku. Šmakoun (někdy označovaný také jako smacker) je bílkovinová hmota vyrobená z čistých vaječných bílků, které se vylisují do plátků. Výhodou je, že neobsahuje téměř žádný tuk, cukry ani cholesterol, má i nízkou kalorickou hodnotu, ale je bohatý na bílkoviny, což ocení zejména lidé v dietě a sportovci. Za povšimnutí určitě stojí, že se jedná o Český “vynález“, který je u nás i patentován.

Já osobně mám šmakouna ráda, už jsem na něj přidala i několik receptů (Placičky ze šmakouna , Pečený meruňkový šmakoun , Šmakoun alá čína , Jogurtový šmakoun se sýrem a bramborem , Těstoviny s rajčatovým šmakounem , stoviny se šmakounem a zeleninou , Nádivka ze šmakouna , Zeleninová směs se šmakounem , Zapečený šmakoun se šunkou, rajčetem a bramborem ). Jak jsem psala, tak já mám šmakouna moc ráda, jedla bych ho i častěji, protože je velice variabilní na přípravu, ale bohužel proti němu mluví jedna věc a to je cena... Jinak druhá šmakouna je již několik, dokonce dělají i saláty, já zatím ochutnala obyčejného, uzeného a meruňkového a teď si dělám zálusk na hlívového :-).

A teď ty receptíky :-).


KARBANÁTKY ZE ŠMAKOUNA SE ŠŤOUCHANÝM BRAMBOREM (289 kcal)
 
1 porce:
100 g - 1 ks - šmakouna (50 kcal)
1 vejce (80kcal)
20 g cibule (8 kcal)
10 g kečup Hellmans jemný (10 kcal)
5 g - 1 KL - solamylu (16 kcal)
sůl, pepř, bazalka
1 lžíce - 4 g - oliv.extra panen.oleje (32 kcal)
100 g vařených brambor (71 kcal)
100 g rajčátek (22 kcal)

Šmakouna nastrouháme nahruba, přidáme jedno vejce, cibulku nakrájenou nadrobno, kečup, solamyl, sůl, pepř a bazalku a vše hezky rukou "hatla-palta" dohromady :-). Na pánev s rozpáleným oleje lžící klademe placky, které omahneme z obou stran. Podáváme se šťouchaným bramborem a rajčátky. 

PS: Tak tohle bylo výborné a moc jsem si pochutnala :-)... Jinak karbanátky v reálu nebyly takovýhle černoušci, holt fotka nic moc a tohle opravdu není 100 g rajčátek, zbytek "padl za vlast" už při vaření :-D.


OBALOVANÝ PEČENÝ ŠMAKOUN (275 kcal)

1 porce: 
100 g - 1 ks - šmakouna (50 kcal)
1 vejce (80kcal)
1 toast Racio (28 kcal)
5 g lněné semínko celé (24 kcal)
sůl, pepř
100 g vařených brambor (71 kcal)
100 g rajčátek (22 kcal)   

Šmakouna  podélně rozřízneme, obalíme ve vajíčku a potom v nadrceném toustu se semínky a dáme na pečící papír a pečeme při 150C cca 30 minut a v půlce otočíme. Podáváme s bramborem a já zcela trpaně opět s rajčetem (prostě je miluji a když miluješ tak není co řešit :-D).

No, celé vejce je dost zbytečné, protože mi min. půlka zbyla, takže jsem ho smíchala s tou trochou toustu co zbyla a prdla na pečící papír vedle šmakounu :-)..... 

9 komentářů :

  1. mm, oba receptíky vypadají suprově! :) ještě projedu všechny co jsi zveřejnila nahoře
    dneska jdu s maminou do kauflandu, tak bych se po šmakounovi mohla podívat a konečně ho ochutnat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak jo! :) už na mě čeká v lednici, zítra k véče - premiéra se šmakounem :P

      Vymazat
  2. Šmakouna znám a zařadila bych ho mezi "zázračné" potraviny :D Mám ho ráda, ale zatím jsem ho smažila jenom normálně ze zeleninou ale ty karbanátky musím vyzkoušet, už to chce nějakou změnu a toto vypadá fakt moc dobře :)

    OdpovědětVymazat
  3. Parádní recepty, jeden šmakoun mi ještě leží v lednici. Jednou jsem ho jedla úplně obyčejně barbarsky na chlebu s máslem a chutnalo mi to. :-D Výhodou je, že se dá jíst studený.

    OdpovědětVymazat
  4. Šmakouna mám velmi ráda, první druh úpravy znám, ne přesně stejný ale podobný. Ovšem druhá verze je pro mě novinkou, kterou musím zkusit. Děkuju za tip :)

    OdpovědětVymazat
  5. zatím jen rychle jsem si prokoukla tenhle blog, ale určitě se sem vrátím a vyzkouším nějaký recepty!! ((:

    OdpovědětVymazat
  6. šmakouna mám strašně ráda, je to kvalitní potravina, i když je drahá, co si budeme povídat. Ale na bíkoviny super! :))
    recepty jsou OHROMNÝ!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  7. já měla právě šmakouna jen jednou a to jsem si ho špatně připravila, takže mi moc nechutnal, ale díky tobě mu dám ještě jednou šanci, díky ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Toto je opravdu veliká ňamina :)

    OdpovědětVymazat