pondělí 27. srpna 2012

Ovesná kaše s jablíčkem bez mléka (268 kcal)


    Brouzdala jsem na internetu, konkrétně na omlazeni.cz a hledala jsem, co dávají holky do ovesné kaše, abych se trochu inspirovala, přece jen "víc hlav, víc ví" :-)... a našla jsem tam jeden celkem zajímavý příspěvek od uživatelky SabinaG z 6.3.2009 o tom, že ovesná kaše s mlékem není právě ideální a že ona sama si dělá ovesnou kaši bez mléka...
   Tak jsem si říkala, že to vyzkouším, přece jen teď i často snídám vločky s mlékem tepelně neupraveným, tak proč nezkusit ovesnou kaši (teď se bavím o vařené klasice) bez mléka jen s vodou, tak jsem to zkusila a vůbec to nedopadlo špatně :-).... Jinak pro zvědavé přidávám část příspěvku.

SabinaG: S tou vodou jde o zvyk, taky mi to chvíli trvalo, než jsem tomu přišla na chuť, ale dnes už bych si jí z mléka spíše neudělala. Problém není ani tak v mléce jako v převařeném mléce. Obzvláště používá-li se trvanlivé pasterizované mléko (proti čerstvému mléku od známého zdroje nemám námitek). Jsem chemik, navíc se o výživu dlouho zajímám a nechce se mi tu moc zabíhat do detailů co vám která potravina udělá v těle, je to dost složité vysvětlovat ... ale skutečně ve chvíli kdy si uděláte ovesnou kaši s mlékem tak "ta" sloučenina obojího vám udělá v žaludku nestravitelný knedlík ze kterého si tělo nevezme žádné živiny, navíc to trochu zlobí při průchodu střevy, má tendenci je to lepit, ne pročistit, tak jak to samotné vločky dělají... Kaše udělaná z vody se takhle nechová (ovšem měla by se vařit krátce), u ní si tělo vezme co potřebuje a ve střevech působí opravdu pozitivně.
Ale je to celé opravdu dost složité a nemůžu po nikom chtít aby mi věřil, sama jsem tomu na začátku příliš nedůvěřovala, ale četla jsem pár dost věrohodných studií, které to opravdu potvrzují. Ale opravdu je problém především v kvalitě a úpravě mléka které se zde prodává. Pokud byste měly zdroj mléka třeba od sousedovic kravky či kozy tak je tohle bezpředmětné a může se pít klidně ve velkém....


A teď už ta kašička :-)...


1 porce:
40 g vločky jemné s vlákninou Emco (139 kcal)
cca 200 ml vody
100 g jablka (62 kcal)
10 g rozinek (29 kcal)
1 KL skořice (5 kcal)
10 g medu (33 kcal)

Večer (den předem) jsem si smíchala vločky, rozinky, skořici, med a vodu a nechala to přes noc být. Ráno jsem začala kaši klasicky vařit a ke konci přidala jablíčko na malé kostičky a hotovo :-)....

Sice bez mléka, ale rozhodně doporučuji zkusit, mne chutnala moc, bylo to něco jiného, ale pochutnala jsem si :-)....

Hezké ráno všem!


12 komentářů :

  1. to musím vyzkoušet a porovnat :)

    OdpovědětVymazat
  2. To je hodně zajímavý :). Já si teda kaši z mléka nedělám, takže nemůžu porovnávat, ale vůbec by mě nic takového nenapadlo...:)

    OdpovědětVymazat
  3. A co takhle po uvaření ve vodě přidat sušené ovesné nebo jiné mléko se zdravé výživy? Takhle to dělá paní Mokrá na stránkách "vaříme zdravě s Alemari".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šlo by to, ale já jsem prostě chtěla zkusit kaši bez mléka :-)

      Vymazat
  4. já nevím, ale já cítím ten "knedlík" v břichu i po kaši s mlékem :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no vždyť právě

      Vymazat
    2. zmíněný "knedlík" se vytvoří právě kvůli tomu mléku, které bylo chemicky upraveno a chemikálie v něm za vysoké teploty zreagují a znehodnotí ostatní látky.. Alespon takhle to chápu já .)

      Vymazat
  5. No zkoušela jsem kaši, a moc mi nechutnala a to jsem tam přidala ještě skořicový cukr aby měla alespon trošku chuť. Asi jsem zvyklá na mléko. :D Skončila v koši a udělám si s mlékem. :))

    OdpovědětVymazat
  6. Já dělám vždycky s vodou, mléko si neumim představit.. nepřirozené prostě ;D

    OdpovědětVymazat
  7. ja si robím vločky s vodou bez varenia. používam vodu v ktorej som večer namočila sušené slivky, či hrozienka.
    dám si tam trochu škorice /vraj je zdravá/, kokosu, med a čerstvé ovocie aké zrovna mám doma. niekedy pridám aj orechy... je to všetko raw verzia... skvelé....

    OdpovědětVymazat
  8. Obdobná jednoduchá příprava: Ve zdravé výživě koupím Ovesné otruby. Do misky naliju cca 100ml vroucí vody a vmíchávám dvě plné pol.lžíce otrub. Hmota začne houstnout. Do vzniklé kaše přidám lžíci medu a ostatní dle chuti a stavu zásob - skořice, kakao, rozinky či jiné sušené ovoce, krájené čerstvé ovoce. Připraveno za 5 minut.

    OdpovědětVymazat