neděle 23. září 2012

Diety a životní styl v číslech

- Na zemi žije až o 1/3 více obézních lidí, než kolik jich trpí podvýživou.

- 10% párů v USA trpí neplodností, na vině může být fakt, že až 33% amerických žen trpí obezitou.

- Je-li obézní jeden z rodičů, zvyšuje se riziko obezity u dětí 2 - 15 let na 15%, u obou obézních rodičů se potom mluví až o 28%.

- Minimálně 18%, tedy až 1/5, českých dětí trpí nadváhou nebo obezitou.

- Pravidelně sportuje 52% českých dětí.

- Jen 48% Češek a Čechů snídá, 1/3 má první jídlo až v zaměstnání. Den nejčastěji začínají jogurtem. (Mezi ty, co snídají až v práci, patřím i já :-/, omlouvou mi snad je, že dělám od 5,30 a doma na jídlo nemám chuť... je to na mne moc brzy...)

- Za pouhou 1 generaci populace vzrostla obezita u dětí z 3% na 6%, u dospělých z 40% na 60% a výskyt cukrovky a jiných podobných onemocnění z 6% na 10%....

- 80% populace ve věku 18-30 let sportuje, u věkové skupiny 30-50 let to je 60% a u skupiny 50 let a více je to 37%.

Některá čísla mne šokovala, hlavně u těch dětí... ale opět se vracím k jednomu ze svých dřívejších článků (Kam ten svět spěje?). Já když byla malá, tak jsme neměli počítače, na TV koukali max. ráno u snídaně na pohádky (a to byly pohádky, ne - s prominutím - tyhle kraviny, co teď ráno jdou v televizi...) a večer na večerníček... a čokolády jsem jedla kolik jsem chtěla a tlustá jsem nebyla - proč? Protože nás máma cpala zeleninou a ovocem ze zahrádky, běhala jsem venku s klukama, hrála fotbal, na honěnou a jiné běhací hry, chodila do lesa a podobné... Takže můj výdej v dětství byl krapet jiný :-).... Ach jo, vždy když si na tohle vzpomenu, tak si připadám, jak kdyby mi bylo 50 let a ne 23 :-)... Jinak čísla jsem čerpala z časopisu Dieta.


8 komentářů :

  1. to je docela odstrašující článek...
    Já taky jsem se ráno dívala na pohádky, občas o víkendu v poledne pohádka a večer večerníček.. a lítala jsem všude možně!

    OdpovědětVymazat
  2. Je to hrozné některé ty výsledky. Hlavně u těch dětí :(. Mělo by se s tím něco provést, ale asi už není co, každý si jednotlivě musí určit priority.

    OdpovědětVymazat
  3. Adele, ja mam dokonca pripad v rodine. Brasko je najmladsi a narodil sa uz do pocitacovej doby. Vobec sa nehybe a v 15tich ma cez 100kg.. Lenze kym sam nebude chciet, nema ziadny natlak zmysel. Ma uz svoju hlavu, ale je mi to luto, ze nie som doma a nemozem pomoct.
    S tymi pohadkami je to strasne. Par dni sme strazili jedno male dievcatko a obcas zapli pohadky. Same boje, dlhy, peniaze.. Ved tomu tie deti ani nerozumeju..

    OdpovědětVymazat
  4. Mě především zarazilo kolik málo dětí sportuje. Já když jsem byla malá tak jsem to taky měla tak, ráno jsem i dvě hodiny snídala u pohádek, každý den po obědě jsem měla sladkost a někdy i pozděj protože na sladkém si ulítávám už od dětství a vždycky jsem byla hubená, což jse asi způsobeno i tím, že jsem normální jídlo moc nejedla. Ale kdyby teď v této době lidi netrávili tolik času u PC a u televize a měli tolik pohybu co lidi dřív (nehledě na to že dřív lidi pracovali např. na poli každý den) tak by hned ty čísla a procenta obézních lidí byly nižší. A to s tím zubem je blbé že ti to tak kazí pohyb, to já se celou dobu v duchu modlím ať mě za těch 60 dní nic nepotká abych to mohla vkuse dotáhnout do konce, protože jakmile jednou polevím vím že je to v háji :D

    OdpovědětVymazat
  5. "Je-li obézní jeden z rodičů, zvyšuje se riziko obezity u dětí 2 - 15 let na 15%, u obou obézních rodičů se potom mluví až o 28%." U mě jsou obézní všichni, nejen rodiče. Achjo. 100% riziko obezity! :D

    OdpovědětVymazat
  6. Taky mě ty čísla teda celkem šokovala...

    OdpovědětVymazat
  7. no jako ta čísla jsou hrozná, šokující... bohužel se ale tomu nedivím, protože když si mapuji návyky určitých lidí, tak je to pak "pochopitelné" ...

    OdpovědětVymazat
  8. nj...není divu když dnešní děti neznají nic jinýho než sezení u PC, u her a u FB, Twitteru apod. Ale to že sportuje jen polovina českých dětí mě dostalo :( To už je fakt smutný...za našich mladých let dělalo nějakej sport skoro každý dítě (já taky - chodila jsem na aerobic 5 let od 1.třídy) je to změnou životního stylu...lidi moc zpohodlněli :/

    OdpovědětVymazat