sobota 29. září 2012

Zdravý životní styl jako byznys



     Dnes to nebude recept, ani článek, který by Vám nějak extra k něčemu byl, spíše jen takové zamyšlení…. Zamyšlení nad naší společností a pojetí zdravého životního stylu, nebo možná i zdraví celkově. Dneska jsem vstala brzo, udělala si výbornou snídani (poprvé jsem ochutnala sladkého šmakouna – zítra nebo pozítří přidám recept :-)), dala si kafíčko, cigaretu (já vím, opět – fuj, fuj ;-)) a koukla na různé webové stránky a co jsem našla? Jedna reklama za druhou schovaná pod články o zdravém životě….

   Takže jsem u kávičky projížděla různé stránky, to že všude jsou články o tom, že při hubnutí musíte snídat ani nemluvím (pochopím, že na každé stránce o tomto tématu ten článek bude jednou, ale že jsou stránky, kde důležitost snídaně je vyzdvihnuta třeba v 8 článcích už nechápu…). A ten zbytek?? Vždyť je to jedna schovaná reklama za druhou – pár ukázek….




Článek na téma „Zdravé stravování je drahé“ – celkem v šoku jsem ho otevřela, protože všem tenhle mýtus vymlouvám – vím to sama moc dobře, za jídlo utratím stejně peněz jako v „nedietním období“ a to si teď kupuji mnohem kvalitnější suroviny – protože to, že si koupím např. kvalitní olej místo oleje za 20kč se vykompenzuje tím, že si nekoupím x pytlíku brambůrek týdně, to, že si koupím dražší jogurty se zase vyrovná tím, že si nekupuji limonády a „100% džusy“…. Takže článek se zaujetím otevřu a zjistím, že je o krabičkové dietě, veskrze reklama s několika firmami, které se na to specializují – ok, to drahé je….
               
Článek s „Nápady na zdravou snídani“ – zaplesám a chci si přečíst, přece jen inspirace není nikdy dost… Aha, článek je o sušenkách Bebe a dokonce máte 7 „super tipů“ na snídani… Bebe s jogurtem a ovoce, Bebe s ovocem a mlékem, Bebe s ovocem a džusem, Bebe s tvarohem…. A další… Super…

Článek na téma „Zdravé svačinky do školy i do práce“ – otevírám ještě stále s nadšením… ok, reklama na nejmenované pomazánkové máslo a opět x-tipů ve stylu chleba + pom.máslo + zelenina, knackebrot + pom.máslo + ovoce a dalších asi 5 variací, kde se střídá různé pečivo, toto pomazánkové máslo a ovoce nebo zelenina…. Ale pod článkem nechybí webovky tohoto výrobku a že se v x ochucených variantách a to je přece důležité, ne?

V tuto chvíli zavrhuji články o jídle a zkouším cvičení a narážím na článek „Nové domácí cvičení pro Vás“ – super, jdu si přečíst… Ok, taky se na to můžu, víte co… v článku máte vyfocených a popsaných asi 5 strojů s cenou, výrobcem a odkazem kde koupit, ano abych nekecala, jsou tam asi 2 řádky, jak se na tom cvičí a co procvičíte…. To, že cena nejlevnějšího stroje je 4.000,- asi nemá cenu ani zmiňovat…

V tuto chvíli naštvaně zavírám internet a jdu napsat článek o tom, jak mne krkají (ve wordu)… Je tohle možné? To je už zdravý životní styl jen byznys, asi na jednu stranu jo a bohužel už to hodně lidí zvládli naučit…. Bavila jsem se se známou o tom, že se hlídám, snažím se jíst zdravě a tak, její první otázka byla „jaké beru vitamíny“, tak jsem se divila, co tím myslí – ano myslela vitamíny – tabletky a tak, že jí to doporučili, když jsem s pozdviženým obočím, odvětila, že když chci vitamíny, tak jím ovoce, tak mi moc nevěřila….
 
 

9 komentářů :

  1. Je to moc fajn článek, taky na takové často natrefuji a pak se ani nestačím divit... Byla jsem teď na jednom cvičení a když jsem ještě s nějakou holkou čekala na lektorku, začaly jsme se bavit. Vylezlo z ní, že se snaží žít zdravě a něco zhubnout, ale dělá to stylem "piji spalovače tuků"..
    Prvně jsem na to zírala, ale pak si říkám - ono po takové mediální masáži se není ani čemu divit..

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tento článek se ti fakt povedl. Nevím jestli je to tím že si moc články o zdravém stravování neprohlížím nebo něčím jiným, ale na nic podobného jsem snad nenarazila. Možná občas jo, ale je to jenom vymílání mozků a mnohem radši si přečtu něco co napíšete vy, blogerky a co doopravdy za něco stojí :) A že je zdravé jídlo drahé je ta nejprimitivnější výmluva. Ano je dražší, ale když si k tomu člověk nekoupí kvantum čokolády a brambůrků tak mu to vyjde na stejno, né-li levněji.

    OdpovědětVymazat
  3. Taky tě to tak děsně nasere? :D :X Včera mě dokonale dodělal (aj sem o tom psala na blog) asi milionstý článek na idnes, jak je děsně důležité při hubnutí snídat a myslím, že tam měli vyfocené croissanty a džus! :D :D ABebe sušenky,, ani nemluvím.. Jsou v pohodě do dortů a korpusů, ale na snídani naprosto nevhodné... Leda pár mini bebe smíchat s ovesnýma vločkama... :D Ale v těch článkoch na tebe zírají naprosto divní lidi s úchylně vysmátým nacvičeným pohledem a mě z toho bývá vždycky zle, jak někdo může být tak blbý aby na tohle skočil!! Další věc je cvičení do plavek.. Prý 5 minut sklapovačky, 5 minut sedy lehy a 5 minut zvedání pánve.. :D To je tak 1/4 ranní rozcvičky!! :D :D Uáá.. nemám na to.. Odmítám takové články číst. Vždycky se při tom jen rozčílím... :D :X

    OdpovědětVymazat
  4. ... jé, tak to se mi líbí :D taky bych si je jednou chtěla vybírat :) bohužel také si myslím, že jde o byznys... samozřejmě nejčastější výmluva je v tom prvním popsaném článku... nevím už kde to bylo, ale taky jsem narazila na nějaké "cvičení", tak rozkliknu a byly tam na prodej cvičící stroje no... stává se mi, že se setkávám s lidmi, kteří si pod tím, o co se mi tady všechny snažíme, představují, že hezké postavy se dopracují jen jedním jídlem denně a že nic nesmíme jíst...

    OdpovědětVymazat
  5. Ty články si také občas čtu a nechápu, jaký debil to může psát. To bych to i já napsala lépe. :D
    Je ale pravda, že některé potraviny dražší jsou, ale zase ti dlouho vydrží.

    OdpovědětVymazat
  6. Super článek. Se vším souhlasím. Spousta lidí v mém okolí si myslí, že když vstávají v 5:00 a snídani si dají v 8:00, protože si radši přispí. v podobě Bebe sušenek, polomáčených oplatků, nebo honzovskou buchtu. Není nad normální zdravou snídani pěkně v klidu doma. Radši si přivstanu, jak kdybych měla být hlady...

    OdpovědětVymazat
  7. moc pěkný článek! a je to naprostá pravda, lidi z toho neuvěřitelně těží a mě to opravdu otravuje..
    a s tou vyzdvihlou snídaní máš naprostou pravdu, někde je ten článek hned pětkrát :D

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem letos na jaře také radikálně změnila svůj životní styl. Zjistila jsem totiž, že mám cukrovku a nechtěla jsem, aby se mi ještě víc zhoršovala. Mám velký strach z toho, aby se u mě neobjevila diabetická noha , takže jsme hned začala jíst zdravě, víc se hýbu a dodržuji vše, co mi doktor řekne.

    OdpovědětVymazat
  9. No, já nevím jak vy, ale i já jsem si nedávno řekla, že už je na čase s tím pořádně skoncovat a prostě všechen ten tuk v sobě zahodit a nechat to prostě a jednoduše být za sebou... Hodně jsem měla i problém se stresem a s tím mi docela dost pomohly tyto cbd kapsle , které mne dokázaly docela dost dobře nastavit na režim hubnutí a zklidnily moji mysl...

    OdpovědětVymazat