sobota 24. listopadu 2012

Mlsám, mlsáš, mlsáme ;-)

      Mlsáme, všichni.... a kdo tvrdí, že nikdy, tak ten mlsá dvojnásob :-).... Já sama mlsám taky. U mne j ale nutné rozlišiti "denní mlsnou" a "večerní mlsnou", díky bohu, ta večerní je mnohem snáze "ukojitelná" - pokud mne honí mlsná večer, tak mi ke štěstí stačí kousek okurky, rajčátka nebo třeba jen mrkev na chroupání. Zato ta "denní" je mnohem hroší, v 90% případů, mne chytá po obědě, a to prostě potřebuji cukry.
      V rámci toho, že některé z mých předchozím článků ví, že jsem dlouho bojovala s ZP (záchvatovitým přejídáním) ještě teď se občas bojím, aby mne to nechytlo, takže si prostě potřebuji vždy na den "naplánovat" něco malého sladkého, protože potom, když si to něco dám a vím, že to bylo plánované tak nehrozí takový ten výpadek "teď jsem to zkazila, seřezu vše co přede mnou neuteče" :-)....
      A co tedy mlsám? Předem, než Vám představím, čím "ukájím" své chutě, zopakuji část článku z "úvod k mým oblíbeným potravinám" - "Ráda bych Vás upozornila, že zde nebudu prezentovat jen echt zdravé a extra dietní potraviny, ale i své hříšky, které jsou stále ale zdravější variantou mých původních hříchů (jako celá tabulka čokolády, menu od Mekáče zalité Coca Colou, pytel sušenek aj.)." - to znamená, že toto není doporučení, co mlsat, ale ukázka toho co mám ráda já :-).....


LINDT 85% KAKAA
Mňam mňam :-)... Miluji vysokoprocentní čokoládky, ke štěstí mi stačí jedna kostička denně, která má cca 10 g (což znamená 53 kcal, 1 g bílkovin, 2 g sacharidů, 4,5 g tuků a 0,7 g vlákniny), kostičky jsou hezky tenoučké, takže jí vydžím odkousávat celkem dlouho. A u mne opravdu platí, že jedna kostička vysokoprocentní čokolády mi zažene chutě, stejně jako x kostiček klasické čokolády. Jediná nevýhoda této čokolády je její vysoká cena, která se pohybuje kolem 70,- kč za tabulku (100g), na druhou stranu, jelikož jak uvidíte dál, to není mé jediné mlsání a tabulka této čokolády mi vydrží opravdu dlouho, tak to pro mne není zase taková investice. Zvláště když to porovnám s tím jak jsem se stravovala před cca rokem, kdy nebylo problém "položit" tabulku čokolády za dva dny... Takže a jelikož mi tahle tabulka vydrží třeba měsíc, tak to opravdu není zas taková "hrůza" :-).....


CELEBRATIONS
Tak tohle jsem dostala od tatíka :-).... Praštila ho v Tescu do oka akce a ke všemu ví, že miluji sladké a jelikož mne zná a ví, že potřebuji vše po malém balení (teď když vidíte na obrázku kilovou pixlu tak to asi zní vtipně :-D) tak neváhal a dcerunku obdaroval :-D.... V této pixle (kdy akce byla tentokrát opravdu akce, z cca 360 kč na 180 kč) najdete nejznámější tyčinky v balení po cca 9,1 g - je zde na výběr MilkyWay, Galaxy Caramel, Galaxy Choco, Twix, Mars, Ceasers, Bounty a Snickers, orietnační hodnota jedné čokoládky je 45 kcal, 6 g sacharidů a 2 g tuků. Opět mi stačí k uspokojení jedna denně (tím samožejmně nemyslím, že si dám jednou denně Lindtku, tohle i to další, co zde budu "prezentovat", ale vždy jen jedna z ukázaných dobrůtek) - ze začátku jsem měla problém kterou :-D... takže už postupuji formou "náhoda", zavrtám ruku mezi tyčinky, užívám si šustění obalů ( :-D ) a jednu vytáhnu....


BISKITI S ČOKOLÁDOU O 30% CUKRU MÉNĚ
Tak tohle tedy mají být klasické snídaňové cereálie, poprvé, když jsem je ochutnala, tak jsem je měla opravdu ráno s jogurtem a ovocem, ale teď je mám spíše na zahánění mlsné... Po obídku si udělám kafíčko a ktomu si odsypu pár koleček, není to ani těch 30g co prezentují jako dporučenou porci, ale aby i zde jsem měla nutriční hodnoty, tak uvedu ty na 30g, v tom případě jde o 133 kcal, 2 g bílkovin, 17 g sacharidů, 5 g tuků a 1 g vlákniny.



HOŘKÁ ČOKOLÁDA 80% TEMBADORO
Další čokoládka :-).... Prodávají jak klasickou tabulku o 100 g tak tyčinku, která má 40 g - tu si kupuji já. Opět výborná, cena taky není tedy nijak nízká (jedná se o cca 30 kč - což si řeknete, že není tak hrozné, ale musít brát v úvahu, že nejde ani o půlku klasické tabulky). V tomto případě má jedna kostička necelých 7 g a v tom případě jde o 37 kcal, 0,6 g bílkovin, 1,6 g sacharidů, 2,9 g tuků a prý 1,1 g vlákniny (řekněte mi, kde se v čokoládě bere vláknina :-D....).


DR. OETKER PUDING CREME OLÉ VANILKA (bez vaření)
Než začnu k tomuhle výrobku - sakra je teda pudink nebo puding :-D... já sice s gramatikou problém nemám, ale zrovna tohle slovo píšu asi pokaždé jinak :-D.... Tak vrátím se tedy k tématu :-D... Puding/k - ok, je to jen chemie atd., ale já ho prostě mám ráda :-D... Balení má 50 g a přípravu zvládne i malé dítě - smíchat s 300 ml mléka (studeného) a šlehat nebo jen pořádně promíchávat metličkou... já si na svou smlvnou dělám jen poloviční várku, tedy 25g puding/ku a mléko, občas nedám ani těch 150 ml ale třeba jen 125 ml... Jinak 50 g výrobku má 47 kcal, ale je nutné potom připočítat i mléko.  A "ochucení"? Dle nálady, občas si ho dám samotný, občas s ovocem, občas jako svačinu s cereáliemi a ovocem, nebo přidám vločky atd. :-)... variant je miliony.





A TAKÉ "DOMÁCÍ" MLSÁNÍ :-)
V tomhle případě jde o domácí sušenky, koláčky, brownies, tvaroh s čoko/kakaem/medem/javorovým sirupem, pečené jablíčko s medem a podobné dobrůtky :-)....


A jak mlsáte holky vy? Co je Vaše oblíbené? Nebo nemlsáte? Povídejte, ráda se inspiruji :-)



A jelikož máme sobotu, tak stejně jako pár posledních víkendů, i dnes bude odpoledne ještě jeden příspěvek a to opět receptík :-)....


14 komentářů :

  1. to je skvělý :) hlavní je, mít to srovnané v hlavě a to ty máš!
    Celebrations... hh, asi dva roky zpátky jsem jej taky dostala, snědla jsem to na posezení :D:D:D Milky Way, Twix, Marsky.. milovala jsem je
    Biskitky mi víc chutnají oříškový :) zkoušelas?
    pečené jablíčko s medem :) to zní hezky..
    moje mlsání za uplynulý rok bylo vážně jen v podobě ovoce a přesně v čas,kdy jsem měla naplánované jídlo,takže bych tomu mlsání ani neříkala :D
    ale teď "mlsám" hlavně o snídaně :)
    těším se na odpolední receptík!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kroužky mají v každém supermarketu i v drogériích! :)

      Vymazat
  2. Taky mlsám a pravidelně :D Stejně jako ty nějaká ta čokoláda a pudink/g (taky nevím, jak je to správně :D ) je taky můj oblíbený. Stejně tak si občas koupím na mlsání kupovanou mléčnou rýži. Jo, samá chemie, ale je to přecejen mlsání a to má být občas nezdravé :D Jinak různé zdravěší sušenky, tyčinky, proteinové tyčinky...a občas si něco taky upeču :)

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím, já taky nedokážu držet žádný přehnaně striktní režim, zbláznila bych se a to i přes to, že se leckteré "hříšky" dají nahradit zdravější variantou. Tak nějak prostě potřebuju mít na jazyku chuť té éčkové mléčné čokolády :-D

    a abych reagovala na komentář...Ano, taky pravidelně dostávám věci o čísla větší, kéžby o číslo :-D Ona je ta bunda dělaná dle výšky, ale u ramen a hrudi mi neskutečně odstává, takže si v ní přijdu nepřirozeně a nepohodlně. Tak uvidím, jestli se letos něco změní. :-D

    OdpovědětVymazat
  4. S tou vysokoprocentní čokoládou to není špatný nápad. Já raději doma na mlsání nemám nic, bojím se, že i tuhle drahou zdravou variantu bych potom, když přijdou chutě, snědla na posezení :(

    OdpovědětVymazat
  5. Na pudinky jsem taky ulítlá a tady si neodpustím jednu malou poznámku, protože jsem podobnou chybu viděla už na více blozích... Ten samotný pudinkový prášek, tedy bez mléka a slazení, má 180 Kcal. Na obale výrobku je uvedeno na 100g 93Kcal, ale HOTOVÉHO výrobku, čímž je myšleno, že je tam i to mléko. když si to pak spočítáš, že 50g prášku + 300ml mléka ti dá 350g hotového výrobku máš z toho rázem 325Kcal, od toho pak odečteš energetickou hodnotu 300ml polotučného mléka, se kterým počítají oni, a dostaneš právě 180Kcal na samotný prášek. :)

    OdpovědětVymazat
  6. děkuju :) myslím, že občas si potřebuje zamlsat každý :) já taky právě ráda mlsám Biskiti, viz dnešní snídaně :D jinak jsem ještě tu vysoko % čokošku neměla, ale ráda bych ji ochutnala ;) :D puding i pudink, obojí je správně ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Mlsáš moc hezky, ale já bych nezvládla zůstat u jednoho kousku, dala bych si aspoň dva :D A ta pixla s těma mini dobratama je fakt skvělá, všechno co je v tom miluju, to by se mi taky líbilo :)

    OdpovědětVymazat
  8. dobrotky. nejvíc mě láka ta pixla :-D s mini snickerskama

    OdpovědětVymazat
  9. super článek, já jsem na čokoládě skoro závislá a vůbec se za to nestydím! :D každý den musím mít alespoň kostku ( dvě, tři...řadu:D ), a dávám si mléčnou, nejradši mám milku a ritter sport - s jogurtem nebo oříškama, ale i bílou...hořká čokokláda moje chutě neuspokojí, ani kdybych snědla tabulku :D
    Nemá cenu řešit každou kostičku, po dvou kostkách ani té nejsladší čokolády nikdo nepřibere, takže si ji dopřávám bez výčitek :) lepší každý den kousek, než si jen odpírat a potom sníst tři tabulky na posezení :D
    chutě na sladké mám hlavně ráno a po obědě, odpoledne a večer naštěstí vůbec ne:)
    a na ty mini tyčinky jsem v obchodě koukala, doufám, že mi je třeba přinese Mikuláš:D

    OdpovědětVymazat
  10. Super článek na zdravé mlsání :)

    OdpovědětVymazat
  11. Ano, každý mlsá, ale každý trochu jinak. Nevěděla jsem, že sis prošla ZP..bylo to vážné?
    Jínak kostička hořké čokolády mě také uspokojí, v puse se rozplývá pomaličku, dlouho vydrí, narozdíl od těch mléčných. Já nevím proč, ale mně už ani mléčné čokolády nechutnají. Dřív to bylo přesně naopak :D Nejlepší je ale čokoládu nasekat a posypat s ní ovesnou kaši, to úplně miluju, jak se rozplývá, ach :D:)
    Pixlička je pěkná, ale mně už by asi ani tyhle tyčinky nechutnaly, nějak jsem se odvykla a navíc..bolí mě z nich zuby :D

    A když tu píšeš, kolik mají kcal atd..počítáš si denní příjem a výdej? Kdy se ti naposledy stalo, že tě chytla mlsná a zkončilo to více jídlem, než jsi ty sama chtěla?
    Nemusíš odpovídat, chápu, že to je asi docela nepřijemné téma, ale zajímá mě to :)

    OdpovědětVymazat
  12. Já tedy mlsám - čokoládu jen bílou, vybrané gumové bonbony, jakékoliv sušené ovoce a oříšky. S alergií na mléko, vejce a kakao si víc nemohu dovolit, tak jen tiše závidím :-D

    OdpovědětVymazat
  13. Adél, narazila jsem na tenhle článek - takové mám přesně moc ráda :) a ty malé čokolády, konkrétně to "Tembadoro" jsem taky jednou v Tescu viděla za 30 Kč, ale pozor, v Kauflandu je mají za 13 (!) Kč. Tak jen malý tip ;)

    OdpovědětVymazat