neděle 17. června 2012

Kam ten svět spěje?

Dneska ráno jsem z nudy projížděla net, přece jen, co dělat v 5 ráno, že :-)? A narazila na věci, že jsem se nestačila divit... Blog 11-ti leté slečny o líčení, fotku kluků, starých cca 8 let, s cigárem, fotky dětí do 15-ti let s flaškou tvrdýho a podobné...
 
Říkala jsem si kam ten svět spěje? Jak budou vypadat "děti" za 20 let? Já v 11-ti letech chodila hrát s klukama fotbal a největší moje starosti byly známky ve škole, jak doma ukrást z kredence celou čokoládu, jestli naši zjistěj to, že jsem si potají domu přinesla kotě, jak zlochtat mladší sestru nebo jí zmučit bez trestu a podobné. O tom, že existuje make-up, řesenka, x-hodinové dřepění u televize atd, jsem netušila a vůbec mi to nepřekáželo a nevadilo a dětství jsem si užila. Do 15-ti jsem s rodiči jezdila na vodu a pod stan, žádné moře "all-inclusive" a byla jsem spokojená, pamatuji si to a vidím to na starých fotkách! Ale když potkám v obchoďáku 12-ti leté děti - slečny (ano pro mne to jsou stále děti!!) zmalované jak plakát, jak si prohlížejí tanga a lodičky tak je mi z toho smutno.

Jezdím na LDT (letní dětský tábor) už od svých 5-ti let, do 15 jako děcko do oddílu, od 16-ti do 18-ti jako praktikantka (což je výpomoc vedoucích) a od 19-ti do 22-ti jako oddílová vedoucí a letost jsem se "hecla" s kamarádkou a připravujeme celotáborovou hru. Ten "vývoj" dětí je do očí bijící... Ještě, když jsem byla poprvé jako vedoucí tak některé děti v mém oddílu (vždy jsem měla nejmenší kluky 5 - 9 let) prvních pár dní pobrekávaly po rodičích a loni? Klučina, 6 let starý, večer ve stanu brečel, šla jsem k němu, pochlácholila ho a ptala se, zda se mu stýská, víte co mi řekl? Mezi tím, co jsem mu utírala slzičky z něj vypadlo, že mu moc chybí notebook a nintendo a neví jak to 18 dní vydrží. Přiznám se, chvilku se mi chtělo taky brečet... o co všechno tyhle "děti" přijdou? Asi o všechno co nás bavilo... o hry v lese, skákání přes švihadlo, bublifuk, hry s rodiči, prostě o dětství.

Chcete důkaz, že jsem jako dítě byla šťastná, bez toho všeho? Přikládám svou první doukromou fotku... bylo mi 9 let a jela jsem na putovní tábor s krosnou, kdy nikdo neřešil, zda mne budou bolet záda a podobné... To léto jsem zvládla dva tábory - dohromady cca 30 dní bez televize, elektřiny a podobných věcí a víte co? Já jsem si to léto proklatě užila :-).


Publikováno 11.3.2012


1 Cath. ♥ Cath. ♥ | Web | 11. března 2012 v 8:45 | Reagovat
Naprosto s tebou souhlasím... někdy se nestačím divit a jsem zároveň ráda, že jsem celé dětství strávila někde po venku a ne u počítače nebo s neustálým smskováním :-)
2 vivienne vivienne | Web | 11. března 2012 v 9:32 | Reagovat
Máě pravdu a z toho mě mrazí. Jsem ale pevně rozhodnuta, pokud někdy budu mít děti tak je vychovám, tak jak naši vychovali mě. Minimum televize a počítače, hlavně příroda a čerství vzduch(tedy pokud tu ješte bude) :-x
3 Adele Adele | Web | 11. března 2012 v 9:43 | Reagovat
Taky jsem si říkala, že moje děti budou asi jednou "trpět", ale nechci mít obtloustlé děti, dřepící u TV s mobilem v ruce a v druhé hambáčem a aby nevěděli jak vypadá lípa a co je jet na vodu nebo spát pod stanem...
4 Lála Lála | Web | 11. března 2012 v 10:57 | Reagovat
Když mi mamka ve 14 poprvé dovolila použít řasenku, připadala jsem si jak zmalovaná štětka... Jasně, brzy jsem se ji naučila používat, ale dneska tak vypadají fakt ty holčičky ve 12. Je to asi hlavně tím, že je tak nechají rodiče - je to snazší, ne? Včetně toho nechat je cely den u počítače. Před nějakou dobou jsem četla něco o prvňáčcích, že v 1. třídě nepoznají vůbec zádné stromy a ani neví a neumí vysvětlit, co je třeba lokomotiva. Za to by šel dřív člověk snad hned na zvláštní školu :(
5 Adele Adele | Web | 11. března 2012 v 11:03 | Reagovat
[4]: Hlavně mne fascinuje jak se všude probírá, že národ blbne a neumíme psát psacím písmem, ale přemýšlí nad tím, že děti budou učit jen tiskací, protože psací je těžký... bože, zvládli to všichni, proč by to nešlo dál?
6 Denn Denn | Web | 8. dubna 2012 v 19:30 | Reagovat
Mno máš stejný názor :) Ale není to chyba těch dětí, ale rodičů 21. století :)
7 Jane Jane | 5. června 2012 v 16:07 | Reagovat
Naprosto souhlasím, také jsem jezdila na letní tábor - kde byla sprcha ze skály, spalo se ve stanech, jedlo venku atd, navíc v Českém Ráji mezi skalami - co víc si přát. Ale z dnešních dětí se mi chce také brečet a bohužel to bude ještě horší :-!

Žádné komentáře :

Okomentovat