neděle 17. června 2012

Stravování v restauraci

Dnes jsem četla článek o tom jak ani při dietě se nemusíme bát stravovat v restauraci... mno, všechny ty rady mi přišly praktické jen částečně... Holt článek, který nepomůže, jen ukáže "pesimistický" pohled na tuto "problematiku" :-)....

Jaké hlavní rady byly v článku:
1) Před návštěvou restaurace se najezte
(můj dodatek : Pokud se najím, tak nemám potřebu jíst v restauraci ne? Ano, není tím myšleno, že si dám klasickou večeři, ale např. jogurt, ale přece jen to že si dám jogurt mi nepomůže s výběrem jídla, protože ve spoustě restaurací není moc jídel do cca 300 kcal na výběr :-)....)
2) Dejte na doporučení číšníka
(můj dodatek: No potom co jsem viděla video s Romanem Vaňkem, kdy v restauracích jako dietní jídlo doporučovali žebra s chlebem, pizzu, smetanové těstoviny atd - tak to ani nebudu komentovat :-D)
3) Desert se salátem
(můj dodatek: nejdříve vložím citaci z článku "...Nedokážete-li si odepřít dezert, nevadí. Jen zvolte jako hlavní jídlo něco skutečně lehoučkého. Může to být salát z čerstvé zeleniny s grilovaným masem nebo rybou, polévka nebo nějaký ze zeleninových předkrmů. I tak se ale snažte vyhnout šlehačkovým a máselným dortům a dejte přednost spíše sorbetu nebo jogurtové zmrzlině...." Mno salát s masem má většinou kolem 300 kcal... takže desert i tak bych si už nedala....)
 
 Další rady z článku:
  1. Košíčku s čerstvým pečivem a máslem si nevšímejte. Nebo rovnou požádejte obsluhu, ať ho na váš stůl ani nenosí. (Do restaurace jdu většinou s "nedietáři" - moc by mi nepoděkovali....)
  2. Hned po příchodu si objednejte sklenici čerstvé vody a tu vypijte. Zaplní se vám žaludek a nebudete mít tolik hlad. (A co chutě :-D????)
  3. Na pravidelné obědy do kantýny, jídelny nebo restaurace choďte s někým, kdo sám jí zdravě nebo minimálně ví o vašem hubnoucím úsilí a nebude vás svádět tučným jídlem na svém talíři. (toto jest rada dobrá... :-))
  4. Zkuste se ve svém okolí poohlédnout po restauraci, která uvádí přímo v jídelním lístku energetickou hodnotu pokrmů. Není jich moc, ale stále přibývají. (v Praze jsem jich našla pár, jenže tyhle restaurace si zase nemůžu dovolit...)
  5. Za kvalitu se vyplatí si připlatit. V dražších restauracích se nebojte objednat i více chodů. Porce bývají minimalistické, protože skutečně dobrý kuchař ví, že i v případě jídla jde spíše o kvalitu než kvantitu. (ano, kvalitní máslo, olej, smetana... hmmmm.)
  6. Z alkoholických nápojů volte především víno, a to v poměru 1 dl vína doplněný 2 dl čisté vody. (ještě že nepiju vůbec...)
  7. Z restaurace odcházejte pěšky a krátkou procházku navrhněte i ostatním. Spálíte tak alespoň část přijatých kalorií. (jojo, ráda pujdu v noci sama po Praze ;-))
No jo, někdo řekne - je vidět, že prostě "nechce" ale opravdu některé tyhle rady mi přijdou padlé na hlavu....
 
 
Publikováno 27.5.2012
 
 
1 Rockytgirl Rockytgirl | Web | 27. května 2012 v 14:00 | Reagovat
Zajímavý článek. Těmi komentáři jsi to docela trefila 8-) "chytré hlavičky fakt"
2 Rockytgirl Rockytgirl | Web | 27. května 2012 v 14:21 | Reagovat
Ahoj Adele :-)nevím jestli stojí za to se podělit o recept, protože já zásadně vařím podle sebe.Akorát vařím bez žloutku a másla. V té žemlovce byl toastový chléb namočený v nízkotučném mléku a bílku, pak strouhaná jablka se skořicí a ten sníh. Jak říkám vyjímečně jsem tam dala ten cukr ale když je nerafinovanej tak trošku menší zlo...:-)
Máš dobrý blog, fakt se mi tu líbí 8-)
3 Kathryn K Kathryn K | Web | 27. května 2012 v 14:34 | Reagovat
No, ono co si občas člověk přečte za chytrý rady, to je sílá :D máš pravdu, takhle by to opravdu nefungovalo :D
4 Lucielle Lucielle | Web | 27. května 2012 v 17:53 | Reagovat
Tak nad tvými komentáři jsem se fakt zasmála :-) A nejvtipnější na tom je, že máš úplně pravdu.
 

Žádné komentáře :

Okomentovat