neděle 17. června 2012

Více pohybu v práci

Samozřejmě jsou zaměstnání, kde máte pohybu více než chcete :-), ale já se teď bavím o sedavém zaměstnání - sekretářky, operátorky, recepční, účetní aj. Chtěla jsem i nějaký pohyb navíc, samozřejmě všude najdete i rady - protáhněte se, udělejte si pár dřepů atd., ale co když tohle nejde? Přece jen kdybych na openspecu začala dělat dřepy, tak budu vypadat jako šílenec.

Tak co začít praktikovat a nevypadat u toho jako cvok?

1) Schody
Pravidlo číslo 1 - choďte do schodů. Já např. pracuji v 5. patře a jako kuřák (fuj - stydím se) jsem dole přece jen častěji, ano měla bych chodit pokaždé, ale přece jen je lepší občas než vůbec. Já mám pravidlo min. 2 x denně - ráno, když jdu do práce a minimálne ještě jednou k tomu. Dobré je chodit ob schod, protože potom procvičujete i šikmé břišní svaly.

2) Čekání na kávu
Než se Vám uvaří voda na kávu nebo čaj, tak nemusíte jen tak stát, já např. stojím zády k pultu, abych nebyla nápadná a zatínám hýžďové svaly.

3) Přestaňte psát meily
potřebujete radu? Nepiště meil, ale jděte tam osobně - za a) pohyb - projdete se, za b) ulevíte si - je to příjemná pauza, za kterou Vám nikdo nic nevyčte a za c) stejně se problém lépe řeší osobně :-).

4) Choďte si pro vodu
Pokud nemáte "počítané" pauzy, netočtě si vodu do lahve, ale do sklenice - budete se muset zvedat častěji.

5) Cvičíme nenápadně i u stolu
Během práce na pc seďte rovně, zvedněte chodidla nad zem a propněte špičky k podlaze a potom nahorů a několikrát opakujte.

6) Jste nervózy? Nekroťtě se
Pořád bubnujete prsty do stolu, poklepáváte tužkou a podobné? Neomezujte se, je to pohyb minimální, ale lepší než ruce v klíně.

7) Antistresový míček
Mačkejte ho, pořád a pořád dokola, na mne to má úžasná efekt :-)... Uklidním se a procvičíte zápěstí.

8) Seďte na míči
Pokud máte v práci tu možnost seďte na míči. Tělo musí více pracovat aby udrželo rovnováhu než když sedíte na židli.

Pokud máte nějaké své tipy a triky, určitě piště do komentářů, ráda si přečtu i Vaše zkušenosti :-).
 
 
Publikováno 23.2.2012

Žádné komentáře :

Okomentovat