neděle 17. června 2012

Step aerobic

O step aerobicu:
Step aerobik neboli step se stal v posledních letech jednou z nejrozšířenějších foremaerobního cvičení. Jedná se o vertikální trénink, kdy cvičenci překonávají vystupováním na step a sestupováním zpět na podložku výškový rozdíl. Tím dochází k podstatně jinému zatěžování svalstva dolní poloviny těla než u běžného aerobiku.
Step aerobik se vyvinul z rehabilitačního cvičení pro pacienty po operacích kolenního kloubu. Proto by při a zejména po správně sestavené hodině v žádném případě neměla normální zdravou klientelu bolet kolena ani žádné jiné klouby dolních končetin.
U step aerobicu dochází ke komplexnímu zatížení svalstva dolních končetin. Odbornými studiemi bylo dokázáno, že při normálním provedení stepu (tj. výška stepu cca 24 cm, tempo hudby 120 BPM) je spotřebováno ve srovnání s během, tedy klasickou aerobní aktivitou o 6 % více energie, přičemž na hlavní klouby dolních končetin napadá při zatížení cca 1,75 násobek tělesné hmotnosti, zatímco při běhu je to cca 2,3 násobek tělesné hmotnosti. Při vyšší spotřebě energie je tak při stepu mnohem méně zatěžován kloubní systém dolních končetin a samozřejmě dochází k mnohem nižšímu zatížení páteře.

Moje zkušenost se step aerobicem: Mám to štěstí, že mám hned po barákem menší fitko, se skvělými instrutory a přístupem. Na step aerobic jsem šla v pátek od 18,00hod, takže ve finále jsem na hodině byla já, starší paní a instruktorka, trochu jsem čekala, že intruktorka bude otrávená z účasti, tedy spíše neúčasti, ale to jsem se spletla, slečna byla velice příjemná a naopak si to pochvalovala, že budeme mít "individuální přístup". Poslala nás pro stepy a řekla, že pokud chceme tak ať si je vypodložíme pro vyšší náročnost. Cvičitelka si vzala 3, paní (mohlo jí být kolem 45 let a měla minimálně o 25 kg více než já a na sportovkyni moc nevypadala) si vzala 2, jelikož jsem byla na step A. poprvé tak jsem to brala dle paní a vzala si také dva - CHYBA, v polovině jsem myslela, že umřu :-)... Takže pokud jste na S-A poprvé doporučuji max. jeden :-)... Jinak cvičení mne bavilo a moc a to u mne a aerobicu je co říct, protože jsem absolutně hudebně hluchá, ale tady to problém nebyl - takže doporučuji :-).


Publikováno 6.3.2012


1 Lála Lála | Web | 6. března 2012 v 12:42 | Reagovat
já byla naposledy na body buldingu, že si zaposiluju - chyba!!! Z 60 minut bylo 40 minut aerobicu na rozehřátí (neudržím rytmus, neznám všechna ta slova, co se tam používají) a 20 minut posilování s vlaszní vahou, na které jsem neměla energii. Pravda, v té době jsem necvičila a měla jsem asi 84 kilo.
Na step aerobic chodily holky na střední a jedna tam chodila často a měla asi 120 kilo, tak je to asi pravda, co píšeš, že by to nemělo být tak namáhavé na klouby.
Nezkoušelas power plate, když máš fitko takhle kousek? Ten mě hrozně bavil :)
2 Lála Lála | Web | 6. března 2012 v 12:52 | Reagovat
aha, tak to je škoda... ale pro android se myslím dá stáhnout miCoach od Adidas, ale ten je jen na běhání tuším.
Ale ten Sports Tracker teď proháním taky hodně - když jdu do lesa, nebo před chvílí jsem se vrátila z běhání atd... je to hodně přesné a pěkně se sledují pokroky (až na počítání kalorií - s hodinkama a hrudním pásem se mi to neshoduje)
3 Lála Lála | Web | 6. března 2012 v 12:59 | Reagovat
8 km na poštu? Mazec... ale jo, já jsem tohle "domácí cvičení" měla v pátek a stačilo :-D

Žádné komentáře :

Okomentovat