neděle 17. června 2012

Kari koření

Žlutá směs koření známá pod názvem kari je nejen výborným dochucovadlem různých pokrmů, ale podle amerických vědců navíc dokáže zastavit přibírání na váze.

Kari je směs až pětadvaceti druhů různých koření, výraznou žlutou barvu a jedinečnou chuť mu ve všech modifikacích dodává kurkuma, někdy zvaná jako japonský šafrán. A právě kurkuma, používaná ve většině indických jídel, obsahuje aktivní složku, která by mohla pomoci lidem v nekonečném boji s nadváhou.

Nejnovější vědecké výzkumy z Tuftské university v Bostonu dokazují, že jídlo, které obsahuje kurkumu, vede k menšímu nabírání na váze než stejné jídlo s navlas stejnými ingrediencemi, ale bez přídavku žlutého prášku. Podle amerických vědců by tedy stačilo přisypat špetku kari koření do běžného jídla a člověk přibere méně než obvykle.
 
Odborníci z Bostonu totiž zjistili, že kurkumin potlačuje nárůst tukových buněk u myší a lidských buněčných kultur. Velmi efektní při výzkumu bylo přidání kurkumy do pokrmu s vyšším obsahem tuku, což dokazuje, že by žluté koření mohlo účinně bojovat proti obezitě. V praxi to vypadá tak, že složka kurkumin zabraňuje formování nových krevních cév, které napomáhají rozšiřovat tukovou tkáň a jsou příčinou tloustnutí.

Je to také výborný antioxidant, má vynikající protizánětlivé účinky a snižuje hladinu cholesterolu. Hojně je též používán v lidovém léčitelství při poporodních bolestech a zástavě menstruace, při poruchách zažívání a zevně se aplikuje jako zásyp na různé lišeje a kožní poranění.
Dokonce funguje i jako repelent proti mravencům. Vypadá to tedy, že ochutit si občas jídlo exotickým kari kořením nemůže být na škodu.

Já sama mám kari velice ráda a používala jsem ho i doteď, tedy do doby co jsem zjistila tuto úžasnou vlastnost tohoto koření :-)... Kari recepty mám na tomto blogu např. tyto - Šmakoun na kari s bramborem , Žluté kuře s fazolovými lusky , Kuřecí na kari s pórkem v tostille , Mandlová kuřecí prsíčka , Kari kuskus.
 
 
Publikováno 5.4.2012
 
 
1 Smiley* Smiley* | Web | 5. dubna 2012 v 16:42 | Reagovat
ahoj zajímá tě kosmetika, nehty a zkrátka vše kolem celebrit a kosmetiky tak jukni na můj blog kde všechntyto věci nadeš:D Budu se těšit na tvou návštěvu
2 Droběnka Droběnka | Web | 9. dubna 2012 v 13:07 | Reagovat
Ahoj. Já kari cpu úplně do všeho. stal se ze mě asi kariholik :-) :-D
 

1 komentář :

  1. Kurkuma je úžasné koření. Stále více se o tom přesvědčuji. Naposledy jsem narazila na zajímavý článek na https://casnazdravi.cz/zdrave-potraviny/kurkuma/ a jsem ráda, že jsem ji začala používat při vaření. Mám pak takový lepší pocit, že je jídlo zdravější, když v něm je kurkuma a další bylinky :-) .

    OdpovědětVymazat