neděle 17. června 2012

Chůze

O chůzi:
Chůze je nejpřirozenějším druhem pohybu a i když ji tak možná nevnímáte, je zároveň účinným cvičením. Odborníci se shodují na tom, že za novodobou epidemií obezity stojí i skutečnost, že lidí stále méně chodí. Kratší i delší vzdálenosti překonáváme za pomoci dopravních prostředků a chůze se dostává do pozadí. Přitom jde však o druh pohybu, který vás zbaví nadbytečných kilogramů, nestojí vás ani korunu, může ji provozovat kdokoli bez rozdílu věku a prakticky kdykoli.
Chůze pomáhá při spalování tuku. Stačí, pokud si udržíte stálé tempo při vhodné tepové frekvenci. Podle vědců vám stačí dvě a půl hodiny chůze týdně, abyste za rok zhubli průměrně sedm kilogramů. Dvě nezávislé studie zase analyzovaly vliv chůze na muže a ženy. Výsledky byly fascinující, protože u obou pohlaví došlo k výraznému zlepšení srdeční funkce.
K tomu, abyste se z následujících výhod mohli těšit, byste měli chůzí strávit minimálně dvacet minut denně.
Jestliže chcete efekt chůze maximalizovat, střídejte tři fáze chůze: Prvních deset minut byste měli věnovat zahřátí, proto by tempo mělo být pomalejší. Dalších patnáct minut držte rychlé tempo a v poslední fázi na pět minut tempo zvolněte, aby se váš puls zpomalil.

Moje zkušenost: Já osobně jsem procházkovo-tůrový typ, takže chůze je pro mne jako dělaná, každé ráno chodím minimálně 15 minut rychlejším tempem a minimálne obden (dle počasí) chodím pěšky z práce domů - cca 1 hodina rychlejším tempem. Jelikož kombinuji více druhů pohybu nevím za co vše vděčím chůzi, ale nemění to nic na tom, že s tím nepřestanu :-D....
 
 
Publikováno 6.4.2012
 
 
1 Sporty M. Sporty M. | Web | 6. dubna 2012 v 19:49 | Reagovat
jj tak to jsi stejný typ jak já, taky hodně a ráda chodím, je to fajn na celý den vyrazit na túru :)
2 mandeline mandeline | Web | 6. dubna 2012 v 20:13 | Reagovat
No to já zas hodně chodim ať se mi chce nebo nechce:-) Když se nad tim zamyslím, tak během všedního dne ujdu fakt dost, zato během víkendu si většinou válim šunky :-D Ale nějaká tůra nezní vůbec špatně:-)

1 komentář :

  1. Každý ráno chodím běhat, střídám běh s rychlou chůzí. Tak snad se nějaký ubytek dostaví. :-)

    OdpovědětVymazat