neděle 17. června 2012

Denní příjem kalorií

Prvně si ujasněme, že toto je velice individuální, protože každý potřebuje denně jiný příjem kalorií. Denní příjem kalorií se odvíjí od mnoha faktorů, jako např.: věk, pohlaví, denní výdej energie (Vaše zaměstnání, cvičení, pohyb), výška, váha a mnoho dalšího…

Pro výpočet denního příjmu kalorií si je také třeba ujasnit, zda chceme zhubnout, váhu si udržet nebo naopak přibrat, orientačně Vám může pomoci také výpočet Vašeho bazálního metabolismu - informace o BM a výpočet najdete v rubrice Metabolismus

Průměrný denní příjem kalorií:

1200 - 1500 kcal - pro ženy, které chtějí zhubnout
1500 - 2000 kcal - pro ženy, pro udržení váhy
+/- 2200 kcal - pro děti, dospívající dívky nebo muže se sedavým zaměstnáním (udržení váhy)
 
 

6 komentářů :

  1. Ahoj,

    snažím se zhubnout a vypočítala jsem si bazální metabolismus, který má pro mě hodnotu 1592 kcal. Když bych tedy jedla těch doporučovaných 1200 - 1500 kcal denně, neuškodila bych si? Není to málo, když potřebuju 1592 kcal jenom na základní fungování organismu? Fakt jsem z toho trochu dopletená a nechci si ublížit. :)

    Děkuju za odpověď. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsem si jistá, jestli jsem ta pravá pro rady, sama jsem samouk :-)... ale já taky začínala na cca 1200 kcal, ano může hrozit zpomalení metabolismu, ale já u 1200 (samozřejmě vyvážených 1200 - sacharidy, tuky, bílkoviny atd.) nic takového nezaznamenala :-)

      Vymazat
    2. nikdy nejezte pod svůj bazální metabolismus. http://www.mte.cz/bmr.php zde se řiďte(pokud chcete zhubnout) podle posledního čísla, které se vám vypočte.

      Vymazat
  2. sem ztracenej případ jestli do sebe nasoukám 1000 kcal je to moc :D

    OdpovědětVymazat
  3. zajímavé, já sním kolem 600 kcal denně...

    OdpovědětVymazat